ראשי » טיפים » חדר ממ"ד כחדר הילדים

חדר ממ"ד כחדר הילדים

חדר הממ"ד הוא מרחב מוגן הנמצא בבתים מודרניים רבים שנועד לשימוש במצבי חירום. חדר ממ"ד הופך, אצל רבים מאיתנו, להיות חדר הילדים. אפשר גם להבין מדוע זה קורה, שכן יש בכך נוחות. מדובר על חדר לא גדול במיוחד ומוגן. בנוסף, אם אכן נצטרך להשתמש בחדר הזה, הילדים יהיו במרחב הטבעי שלהם. עם זאת, יש לקחת בחשבון שקיימים גם סיכונים בריאותיים בשימוש בממ"ד כחדר הילדים. תוהים על מה מדובר ואיך מתמודדים? התשובות במאמר שלפניכם.

חדר ממד כחדר הילדים
בתמונה: חדר ילדים מעוצב

הסיכונים של חדר ממ"ד שמשמש כחדר הילדים בבית

דאגה משמעותית בשימוש בחלל של חדר ממ"ד כמרחב מחיה לילד היא היעדר סביבה טבעית. חדר הביטחון מגביל תנועה ומונע מהסביבה הטבעית להגיע אל מי שנמצא בו. הגבלה זו עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על בריאותו והתפתחותו של הילד. בנוסף, חומרי הבנייה בהם נעשה שימוש  בממ"ד עלולים לפלוט קרינה מייננת העלולה להיות מזיקה לילדים. קירות, רצפה ותקרת חדר הביטחון מכילים רשת ברזל לצורך חיזוק והגנה. עם זאת, חומרים אלה עלולים גם להוות סיכון בריאותי וחשוב להיות מודעים לכך. אותם חומרים למעשה מונעים מהשדה המגנטי של הסביבה להגיע כראוי אל מי שנמצא בחדר. הרפואה המודרנית זיהתה בעיות בריאותיות, פיזיות ונפשיות כאחד, העלולות להיגרם מחוסר חשיפה לשדה מגנטי. בילוי זמן רב מדי מחוץ לטבע עלול לגרום לבעיות מסוגים שונים. למשל: בעיות במצב הרוח, מתח, חרדה, דיכאון, הפרעות שינה, קשיי נשימה, בעיות עיכול ושינויים בהתנהגות.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לעיצוב חדר הילדים? השאירו פרטים

כך יוצרים סביבה בריאה לילדים בחלל של חדר ממ"ד

כדי להבטיח סביבה בריאה לילדים חיוני לספק אוויר נקי וצלול. בנוסף, יש למנוע זיהום אלקטרומגנטי מסוכן וליצור מרחב מחיה המחקה את הטבע. לכן טבעי שתשאלו את עצמכם: מה בכל זאת עושים? והאם ממ"ד כן יכול להיות מתאים גם לילדים? מעבר לכך שצריך לעיתים לבצע תיקון דלת ממד, יש עוד כמה דברים שיש לקחת בחשבון. מסנן אוויר יכול לסייע בהשגת אוויר נקי וצלול, תוך הפחתת מזהמים פוטנציאליים. מערכות שינה שנועדו להחזיר את הטבע לחיים יכולות לסייע בהגנה על ילדים. מערכות שינה מתקדמות אלה, הכוללות מזרנים, שמיכות, כריות ואפילו מסכות שינה לעיניים, משלבות מגנטים. יש בהן גם בדים ייחודיים המווסתים את הטמפרטורה בזמן מנוחה ושינה. בצורה כזאת ניתן ליצור סביבה טבעית יותר בתוך הבית. בנוסף, רצוי מאוד למזער את הזמן שהילדים מבלים בחדר הממ"ד. עודדו את הילדים לבלות את שעות הערות שלהם בחללים אחרים.

החשיבות של יצירת מרחב מעוצב ונעים בממ"ד

מעבר לכל הסיכונים שהוזכרו לעיל, יש לקחת בחשבון עוד כמה נקודות. אם אתם רוצים שאותו ממ"ד יהיה חדר הילדים, הוא צריך להיות גם מעוצב בהתאם. חדר ממ"ד מאופיין בדר כלל בקירות לבנים. בחדר הזה יש גם דלת מיוחדת וחלון שחייב לעמוד בתקנים. לכן ברור מדוע, אם לא נשקיע בעיצוב מיוחד בחדר הזה, הילדים לא ירגישו בו בנוח. לעומת זאת, אם כן נשקיע ונעצב אחרת את החדר הזה, הילדים ייהנו בו, ובתור הורים, אתם תהיו שקטים יותר. זה נכון הן מבחינת השינה והן מבחינת המשחק במהלך שעות היום. יש לא מעט אתגרים בעיצוב של חדר הממ"ד. למשל, מדובר על קירות שאי אפשר לתלות עליהם מסמרים לצורך תליית תמונות וקישוטים. לכן כדאי יהיה לשקול מדבקות קיר ועוד אינספור אופציות אחרות. טפטים, שטיחים ואלמנטים צבעוניים אחרים יכולים גם הם לסייע. השקיעו בעיצוב החדר הזה ותראו שהילדים ירגישו בו הרבה יותר בנוח בשעת הצורך.