ראשי » כללי » מתי כסף לילדים לקניית דירה נחשב למתנה ומתי להלוואה? חשוב לדעת

מתי כסף לילדים לקניית דירה נחשב למתנה ומתי להלוואה? חשוב לדעת

כולנו בישראל שואפים לקנות דירה, אך בפועל, המחירים גבוהים. זה מה שמוביל הורים רבים לתת כסף לילדים לקניית דירה. למרות הרצון הטוב, אנחנו רואים שלא פעם בשעת פרידה עולות סוגיות שונות סביב אותה מתנה. מה עושים בפועל? ומתי זו באמת נחשבת מתנה? על כך במאמר שלפניכם.

כסף לילדים לקניית דירה נחשב כמתנה ברוב המקרים

נקודת המוצא היא שאם לא הוכח אחרת, הרי שאותו כסף לילדים לקניית דירה הוא מתנה. משמעות הדברים היא שממש כפי שקורה לגבי מתנות אחרות, גם כאן אין שום חובה להחזיר את הכסף. הבעיה מתחילה כאשר אותו זוג מחליט להיפרד. במקרה כזה יכולה לעלות השאלה: האם ניתן לתבוע חלוקה של הרכוש? אם אותו זוג קיבל כסף במתנה לרכישה רכישה רק מההורים של אחד מבני הזוג, העניין מסתבך. לכן חשוב להבין שנקודת המוצא היא שזו אכן מתנה. מה שכן, כדי להימנע מוויכוחים בעתיד, ברור מדוע הסכם ממון לפני נישואין יכול לסייע.

רוצים לקבל ייעוץ חינם מעורך דין מקצועי? השאירו פרטים

כיצד הסכמי ממון יכולים לעזור?

הסכם ממון הוא אומנם מאוד לא רומנטי, אך הוא מועיל בשעת הצורך. משמעות הדברים היא שאם בעתיד יוחלט על פרידה, יהיה קל יותר לחלק את הרכוש. אותה סוגיה של כסף לילדים לקניית דירה תהיה פשוטה להתמודדות אם הכול יהיה כתוב בהסכם הממון. לכן ברור מדוע היום אנחנו רואים עוד ועוד זוגות שבוחרים לחתום על הסכמים כאלה. ניתן לראות שגם בסוגיה הזאת, מרבה נכסים מרבה דאגה.

זוגות שמגיעים לנישואין ללא עזרה כלכלית מההורים לרוב לא ימצאו את עצמם בקשיים לגבי הנקודה הזאת. מצד שני, זוגות שכן מקבלים סיוע לקניית דירה, עלולים להתמודד עם קושי בשעת פרידה. לכן ברור מדוע הסכמי ממון הפכו להיות משהו שאי אפשר לוותר עליו. משמעות הדברים היא שאם גם אתם עומדים להינשא בקרוב, כדאי שתחשבו בחיוב על האפשרות הזאת. אומנם המטרה היא לחיות לנצח ביחד, אך אתם לא יודעים מה יוליד יום. לכן, אם תוכלו לחתום על הסכם, זה יקל עליכם אם תבחרו להיפרד.

האם יש משמעות לסכום הכסף שההורים נתנו?

התשובה היא – לא. כאשר מדברים על כסף לילדים לקניית דירה, זה לא משנה מה היה היקף המתנה. כל עוד לא הוכח אחרת, מדובר על מתנה. יחד עם זאת, אם ישנו רצון שהכסף לא ייחשב כמתנה, ההורים הם אלה שאחראים על כך. הם צריכים להגדיר את הכסף כהלוואה ולא כמתנה. כמו כן, חשוב מאוד לעשות את הדברים במעמד העברת הכסף. כלומר, אי אפשר לבוא ולטעון בדיעבד שזו הייתה הלוואה. ברירת המחדל היא שהעברת כסף מהורים לילדים מוגדר כמתנה. חשוב לקחת את הפרטים האלה בחשבון במתן סיוע כלכלי לילדים. זה מונע ויכוחים במקרה של גירושין ולכן יש לכך משמעות רבה.